Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaufelder, Diana; Hoferichter, Frances; Francisco, Marilou B.
TitelValidation of the Philippine version of the relationship and motivation scales (REMO-P).
QuelleIn: Philippine journal of psychology, 49 (2016) 1, S. 43-72
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen; Anhang
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0115-3153
SchlagwörterFaktorenanalyse; Strukturgleichungsmodell; Validität; Peer-Beziehungen; Wahrnehmung; Soziale Beziehung; Soziale Interaktion; Adoleszenz; Jugendalter; Sekundarstufe I; Sekundarschule; Lehrer-Schüler-Beziehung; Schulische Motivation; Schüler-Schüler-Beziehung; Leistungsmotivation; Motivation; Lernmaterial; Jugendlicher; Philippinen
AbstractThe current study concerns the validation of a Philippine version of the Relationships and Motivation Scales (REMO) (Raufelder, Drury, Jagenow, Hoferichter, & Bukowski, 2013) - the REMO-P. The REMO scales measure perceptions of peers (P-REMO) and teachers (T-REMO) as source of scholastic motivation. A total of 1014 students aged 13-16 years (M AGE=13.85, SD=0.77; 52.8% girls) from secondary schools in the Philippines participated in this study. To explore the underlying factor structure of the REMO items a two-stage approach was used with structural equation modeling: (1) exploratory factor analyses (EFA) and (2) confirmatory factor analyses (CFA). In accordance with the original REMO scales, factor analyses supported a three-factor solution for the Peer-REMO-P scale and a two-factor solution for the Teacher-REMO-P scale with acceptable internal consistency for the 31 items: (1a) Peers as Positive Motivators (PPM), (2a) Peers as Negative Motivators (PNM), (3a) Individual Learning Behavior (ILB), and (1b) Teachers as Positive Motivators (TPM), (2b) Teachers as Negative Motivators (TNM). Overall, factorial, construct and criterion validity of the Philippine version were sufficient. Students' scores on the REMO-P were significantly associated with different school-related constructs. Results indicate that REMO-P is a robust measure for use in research on achievement and motivation in Philippine schools. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Philippine journal of psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)