Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLätsch, Alexander; Raufelder, Diana; Wulff, Tino
TitelThe influence of social relationships on conduct problems in school context.
Does school engagement matter?
QuelleIn: International journal of criminology and sociology, (2016) 5, S. 113-122
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1929-4409
DOI10.6000/1929-4409.2016.05.11
SchlagwörterPeer-Beziehungen; Soziale Situation; Problemwahrnehmung; Soziale Bindung; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Sekundarstufe I; Sekundarschule; Verhaltensauffälligkeit; Schulische Motivation; Schüler-Schüler-Beziehung; Lernmotivation; Engagement; Problembewältigung; Jugendlicher; Brandenburg; Deutschland
AbstractThere has been an increase in the prevalence of problem behavior during adolescence over the last decades. Thereby, studies have found that social bonds and relationships as well as school engagement as a form of connectedness play an important protective role. However, less is know whether school engagement is as a potential mediator in the association of social relationships with peers and teachers and conduct problems. The current study examined this interplay in a large non-clinical sample of students (N=1.088; M AGE=13.7 SD=0.53 at T1; N= 845; M AGE=15.32, SD=0.49 at T2) in secondary schools in Brandenburg, Germany. Structural Equation Modeling (SEM) was used to test the mediating effect from school engagement in the association between students' social relationships in early adolescence and conduct problems in middle adolescence. The results show that school engagement function as full mediator in the association of both student-student relationships and teacher-student relationships at T1 and conduct problems at T2. This highlights that fostering school engagement in early adolescence might be an essential starting point for prevention and intervention strategies of conduct problems in middle adolescence. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of criminology and sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: