Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeeber, Susan; Hartig, Johannes; Dierkes, Stefan; Schumann, Matthias
TitelKo-NaMa - Simulation-based measurement and validation of a competence model for sustainability management.
QuelleAus: Pant, Hans Anand (Hrsg.); Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (Hrsg.); Lautenbach, Corinna (Hrsg.); Toepper, Miriam (Hrsg.); Molerov, Dimitar (Hrsg.): Modeling and measuring competencies in higher education. Validation and methodological innovations (KoKoHs). Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin and u.a. (2016) S. 53-56
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheKoKoHs Working papers. 11
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterKompetenz; Evaluation; Validität; Kompetenzerwerb; Kompetenzmessung; Test; Management; Modellieren; Simulation; Student; Studium; Test; Validität; Betriebswirtschaftslehre; Evaluation; Hochschule; Entwicklung; Kompetenz; Computerunterstütztes Verfahren; Hochschulbildung; Leistungsmessung; Wirtschaftsdidaktik; Nachhaltigkeit; Ergebnis; Fachkompetenz; Modellieren; Computerunterstütztes Verfahren; Nachhaltigkeit; Management; Unternehmensforschung; Wirtschaftsdidaktik; Hochschulbildung; Studium; Betriebswirtschaftslehre; Hochschule; Entwicklung; Ergebnis; Kompetenzentwicklung; Leistungsmessung; Simulation; Messinstrument; Student
AbstractThe co-operative project Ko-NaMa aims at the validation of a multidimensional competency model for sustainability management. A total of three test components is to be implemented: (1) a test aiming at the measurement of declarative knowledge in the domain of sustainability management, (2) a test assessing declarative and procedural knowledge in business administration, aiming primarily at economic concepts and corresponding efficiency-geared decision-making, and (3) a complex simulation-based test, in which authentic business situations related to problems of sustainability are represented. In addition, several validation studies are projected which are intended to provide empirical evidence substantiating the underlying competency model. These studies comprise analyses examining the curricular validity of assessments in the tertiary sector, the significance of the measured competencies for making decisions, as well as the corresponding construct validity. In the context of an intervention study involving the application of a specific training component for sustainability management in three locations, the effects of specific learning opportunities are to be investigated. Control groups are to be recruited among students from locations, where learning opportunities concerning sustainability management are provided either based on a general societal perspective or by way of integrating them into existing modules in the field of business administration. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: