Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelPISA 2015 assessment and analytical framework.
Science, reading, mathematic, financial literacy and collaborative problem solving. Revised edition.
Gefälligkeitsübersetzung: PISA 2015 Bewertung und Analyserahmen. Naturwissenschaften, Lesen, Mathematik, Finanzkompetenz und gemeinsame Problemlösung.
QuelleParis: OECD (2017), 258 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReihePISA
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-28184-4
DOI10.1787/9789264281820-en
SchlagwörterBildung; Wissen; Testkonstruktion; Einstellung (Psy); Problemlösen; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Kooperatives Lernen; Frage; Indikator; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Computerunterstütztes Verfahren; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Ökonomie; Antwort; Leistungsmessung; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractWhat is important for citizens to know and be able to do? The OECD Programme for International Student Assessment (PISA) seeks to answer that question through the most comprehensive and rigorous international assessment of student knowledge and skills. The PISA 2015 Assessment and Analytical Framework presents the conceptual foundations of the sixth cycle of the triennial assessment. This revised edition includes the framework for collaborative problem solving, which was evaluated for the first time, in an optional assessment, in PISA 2015. As in previous cycles, the 2015 assessment covers science, reading and mathematics, with the major focus in this cycle on scientific literacy. Financial literacy is an optional assessment, as it was in 2012. A questionnaire about students' background is distributed to all participating students. Students may also choose to complete additional questionnaires: one about their future studies/career, a second about their familiarity with information and communication technologies. School principals complete a questionnaire about the learning environment in their schools, and parents of students who sit the PISA test can choose to complete a questionnaire about the home environment. Seventy-one countries and economies, including all 35 OECD countries, participated in the PISA 2015 assessment. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)