Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuebener, Mathias; Marcus, Jan
InstitutionDeutsches Institut für Wirtschaftsforschung
TitelMoving up a gear.
The impact of compressing instructional time into fewer years of schooling.
Gefälligkeitsübersetzung: Einen Gang zulegen. Die Auswirkungen der Schulzeitverkürzung bei gleicher Unterrichtszeit.
QuelleBerlin (2015), 35 S.
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheDIW-Diskussionspapiere. 1450
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1619-4535
SchlagwörterBildungspolitik; Bildungsreform; Gymnasium; Schüler; Abiturientenzahl; Schulerfolg; Schulleistung; Lernbedingungen; Lernen; Altersstruktur; Arbeitsintensität; Quote; Abiturient
AbstractPolicy-makers face a trade-off between the provision of higher levels of schooling and earlier labour market entries. A fundamental education reform in Germany tackles this trade-off by reducing high school by one year while leaving the total instructional time unchanged. Employing administrative data on all high school graduates in 2002-2013 in Germany, we exploit both temporal and regional variation in the implementation of the reform and study the overall effectiveness of this reform. We find that compressing the high school track by one year reduces the mean high school graduation age by about 10 months. The probability to repeat a grade level in the course of high school increases by 21 percent (3 percentage points), peaking in the final three years before graduation. However, the high school graduation rate is not affected. The results indicate the reform's success in reducing the graduation age, though it stays behind its potential benefits for labour markets and social security schemes because of higher grade repetition rates. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)