Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Fischer, Hans E.; Borowski, Andreas; Tepner, Oliver |
---|---|
Titel | Professional knowledge of science teachers. |
Quelle | Aus: Fraser, Barry J. (Hrsg.); Tobin, Kenneth G. (Hrsg.); McRobbie, Campbell J. (Hrsg.): Second International Handbook of Science Education. New York: Springer (2012) S. 435-448
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1) Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2) Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (3) Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (4) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-1-4020-9040-0 |
DOI | 10.1007/978-1-4020-9041-7_30 |
Schlagwörter | Kompetenz; Pädagogisches Handeln; Bildungsforschung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Fachwissen; Fachdidaktik; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Professionalität; Theorie |
Abstract | Which knowledge should a teacher have to give good lessons? To answer this question Shulman divided the knowledge base of teaching into seven categories. He established the concept of pedagogical content knowledge as a specific amalgam of content knowledge and pedagogical knowledge. The authors will give an overview of some theories of professional knowledge relevant for science education and of related actual attempts of teacher education and further education. Results of empirical research on professional knowledge of science teachers will be taken into account. The advantages of Shulman's and Bromme's classification of professional knowledge for its systematic analysis will be emphasized. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/4 |