Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSumida, Manabu (Hrsg.); Taber, Keith (Hrsg.)
TitelPolicy and practice in science education for the gifted.
Approaches from diverse national contexts.
QuelleAbingdon; New York: Routledge (2017), xvii, 209 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in achievement and gifted education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-415-73741-8
SchlagwörterSchulpolitik; Förderungsmaßnahme; Schulorganisation; Schulform; Schüler; Schülerin; Schulerfolg; Begabtenförderung; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Internationaler Vergleich; Fallbeispiel; Australien; Großbritannien; Irland; Israel; Japan; Mexiko; Philippinen; Singapur; Taiwan; Tansania; USA
AbstractGifted education has come to be regarded as a key national programme in many countries, and gifted education in science disciplines is now being recognised to be of major importance for economic and technological development. Despite these initiatives and developments internationally, there are very few discussions on gifted education in science drawing upon practices and experiences in different national contexts. In support of an international dialogue between researchers and practitioners, often working within isolated traditions, this book offers information on key influential approaches to science education for gifted learners and surveys current policy and practice from a diverse range of educational contexts. The volume offers an informative introduction for those new to studying gifted science education, as well as supporting the development of the field by offering examples of critical thinking about key issues, and accounts of the influences at work within education systems and the practical complexities of providing science education for the gifted. The contributions draw upon a variety of research approaches to offer insights into the constraints and affordances of working within particular policy contexts, and the strengths and challenges inherent in different approaches to practice. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: