Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeddle, Hayley
TitelTeam emotion matters: exploring teacher collaboration dynamics over time.
QuelleIn: Journal of educational change, (2021) 1, S.77-105Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1389-2843
DOI10.1007/s10833-021-09436-0
SchlagwörterTeacher collaboration; Capacity building; School improvement; Emotions
AbstractAbstract Teachers’ engagement in educational reform is an emotional process, yet the emotional dimensions of school improvement efforts remain understudied. This paper explores the emotional experiences of two teacher teams navigating a reform centering collaboration for instructional improvement. Drawing on group emotion (Kelly and Barsade in Org Behav Hum Decis Process 86(1):99–130, 2001) as a conceptual framework, this paper illustrates how individual beliefs and dispositions, group norms, and broader contextual factors mediate group emotion and engagement in reform over time. Findings indicate that leaders should attend to how teacher turnover impacts group emotion and engagement in capacity-building, particularly when teachers lose team members who have previously driven productive collaborative planning. Findings also highlight the nested nature of grade-level collaboration, revealing the influential role of department norms and relationships.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: