Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Julie J.; Kim, Young K.; Lue, Kristyn; Parikh, Roshan M.
TitelWhat’s Next? Soon-to-be STEM Graduates on Their Post-graduate Plans.
QuelleIn: Research in higher education, (2022) 8, S.1343-1367Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/s11162-022-09685-9
SchlagwörterSTEM; Postgraduate plans; Social ties; Gender; Race; Income
AbstractAbstract We examined key influences on STEM college seniors’ postgraduate plans. Using data from the National Longitudinal Study of Freshmen we utilized multilevel modeling to identify variables associated with planning to pursue a STEM-related job or STEM graduate study after graduation. Key findings emphasize the importance of volunteering and extracurricular activities for women, as well as lower-income and underrepresented racially minoritized students, as well as the relevance of interaction with faculty. Findings also suggest that a certain amount of “opportunity hoarding” exists among majority-status students. We conclude with implications for creating more welcoming, inclusive, and diverse STEM environments.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: