Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowell, J. P.; Shanker, V. S.
TitelThe course planning and monitoring activities of a university teacher.
QuelleIn: Higher education, (1982) 3, S.289-301Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
DOI10.1007/BF00155620
SchlagwörterContent Analysis; Teaching Method; Monitoring Activity; Staff Development; Class Meeting
AbstractAbstract A de-briefing techique was used to conduct weekly interviews with a university teacher in order to collect information on course planning and monitoring activities. A content analysis of the data showed that most attention was given to talking about students, teaching methods and role, and the process and content of class meetings. The variations in the content of the interviews are discussed in terms of the interaction between the concerns of the teacher and the progress of the course. Applications of the methodology to staff development and further research are outlined.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: