Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohn, Edward P. St.
TitelEVALUATING STATE STUDENT GRANT PROGRAMS: A Case Study of Washington's Grant Program.
QuelleIn: Research in higher education, (1999) 2, S.149-169Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1023/A:1018730529215
SchlagwörterStudy Pilot; Education Research; Grant Program; State Student; Increase Instate
AbstractAbstract The lack of workable approaches for evaluatingthe effects of state student grant programs may havecontributed to the problems that advocates for theseprograms have had in securing funding in the past decade. This study pilot tests a new, moreworkable approach to assessing the effects of changes infunding for state grant programs on college persistence.This case study of the State of Washington's grant program indicates that an increase instate funds for need-based grants in 1993-94 resulted inimproved within-year persistence in public four-yearuniversities. The study illustrates that it is possible for states to undertake systematic evaluationsof their grant programs.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: