Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuskey, Thomas R.; Benninga, Jacques S.; Clark, Charlette R.
TitelMastery learning and students' attributions at the college level.
QuelleIn: Research in higher education, (1984) 4, S.491-498Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00974925
SchlagwörterCollege Student; Undergraduate Student; Education Research; Learning Condition; General Education
AbstractAbstract This study was designed to determine whether the more favorable learning conditions provided by mastery learning procedures result in higher levels of achievement and more internal attributions on the part of college students. One hundred twenty-two undergraduate students enrolled in a general education course at a large state university participated in the study. Results showed that although students in mastery-taught sections did attain significantly higher levels of achievement no differences in attribution change were identified. Possible reasons for the lack of attribution change are discussed.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: