Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMichael Connelly, F.
TitelThe functions of curriculum development.
QuelleIn: Interchange, (1972) 2-3, S.161-177Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-5230
DOI10.1007/BF02137642
SchlagwörterTheoretical Conception; School Curriculum; Curriculum Development; Technological Strategy; Curriculum Material
AbstractAbstract The inadequacies of “top-down” technological strategies of curriculum development, and of local user-based curriculum development, result from a confusion of the ends, starting points, methodologies, and functions of external and user development. The function of external development is to elaborate theoretical conceptions of society, knowledge, teacher, and learner, and to translate these conceptions into coherent curriculum materials, each of which serves as a clear-cut alternative available to teachers. The function of user development is to construct images of particular instructional settings by matching a variety of theoretical conceptions with the exigencies of these settings, and to translate these images into a curriculum-in-classroom use. The harmonious realization of these functions would yield a measure of progressive improvement in school curriculum practices.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interchange" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: