Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKarlsson, Magnus; Hjörne, Eva; Evaldsson, Ann-Carita
TitelPreschool girls as rule breakers: Negotiating moral orders of justice and fairness.
QuelleIn: Childhood, (2017) 3, S.396-415Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0907-5682
DOI10.1177/0907568216678292
SchlagwörterCheating; Violations; Preschool children; Bargaining; Fairness; Studies; Justice; Moral aspects; Board games; Girls; Ethics; Games; Females; Preschool girls; Negotiation; Equity
AbstractThis study examines how preschool girls organize situated board games. Examining video data using an ethnomethodological approach, we focus on moral work-in-interaction in instances where the girls negotiate rule violations. It was found that the girls oriented to diverse forms of moral orders, shifting between a competitive/justice-based order and a socio-moral order of reciprocal relations. Argumentative moves of cheating were used as communicative resources both to control moral transgressions and to gain personal advantages. Overall, the analysis shows that preschool girls are active moral agents in the making and breaking of rules and in the negotiation of complex moral orders.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: