Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTichnor-Wagner, Ariel; Allen, Danielle
TitelAccountable for Care: Cultivating Caring School Communities in Urban High Schools.
QuelleIn: Leadership and policy in schools, (2016) 4, S.406-447Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
DOI10.1080/15700763.2016.1181185
SchlagwörterExpectations; Comparative analysis; School environment; Secondary schools; Urban schools
AbstractThis comparative case study examines the prevalence of caring practices in two higher performing and two lower performing urban high schools and the contextual factors that helped or hindered the extent to which students felt cared for. We found that higher performing schools demonstrated caring communities, where interpersonal relationships and high academic expectations were prevalent throughout the school. Strong leadership support, caring as a core school value, and abundant curricular and extracurricular structures facilitated relationships in caring school communities; these contextual factors were less prevalent in lower performing schools with isolated instances of care. Implications for school leaders are discussed.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and policy in schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: