Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarthy, Martha; Shelton, Sara; Murphy, Joseph
TitelPolicy Penetration of the ISLLC Standards.
QuelleIn: Leadership and policy in schools, (2016) 2, S.221Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
DOI10.1080/15700763.2015.1093149
SchlagwörterSchool administration; Professional standards; Education policy; States; Educational leadership; Academic standards
AbstractSince their creation in 1996, a good deal has been written about the ISLLC Standards for School Leaders. Over the same 20-year period, however, a relatively small amount of scholarship on the standards has been produced. More specifically, almost no empirical research exists that explores the impact of the standards on state policy. Since we hypothesize that such effects mediate more distal outcomes, we find this to be a particularly troublesome void. The purpose of this article is to begin to address this problem. Specifically, we track the extent and depth of the standards across the state policy landscape.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and policy in schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: