Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRosen, Rachel
Titel‘The scream’: Meanings and excesses in early childhood settings.
QuelleIn: Childhood, (2015) 1, S.39-52Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0907-5682
SchlagwörterScream; Overcivilize; Inequalities; Voice quality; Answerability; Inequality; Culture; Children & youth
AbstractYoung children’s screams have been misunderstood at best and at worst subjected to discipline. Drawing upon data from an ethnography in a London nursery, this article suggests that not only are screams part of the ‘soundscape’, but they are overflowing with meanings including about inequities in the social order of educational settings. These meanings are afforded by the physical and sociocultural aspects of voice quality, as well as overcivilizing efforts. Suggesting an approach of methodological answerability in listening to ‘the scream’, the article considers voice quality in relation to what matters and as a mode of potential transgressive and political articulation.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: