Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartin, Robin Ann; Alacaci, Cengiz
TitelPositive youth development in Turkey: a critical review of research on the social and emotional learning needs of Turkish adolescents, 2000-2012.
QuelleIn: Research papers in education, (2015) 3, S.327-346Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0267-1522
DOI10.1080/02671522.2014.963828
SchlagwörterPro-social skills; Turkey; Literature review; Positive youth development; Social emotional learning; Adolescence
AbstractThis paper presents a critical and systematic review of 52 articles published from 2000 to 2012 about research conducted in Turkey concerning adolescents' social and emotional learning needs. In correspondence with international research, articles were examined across three categories in which adolescent needs could be addressed by educational programmes. The categories examined were attitudes toward self and others, positive social behaviours, and social skills. In conclusion, we summarise several trends along with gaps that researchers need to address to derive stronger implications for policy-making and for curriculum development that links more directly with social and emotional learning in Turkey.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research papers in education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: