Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoulu, Shen; Xinyi, Qiao
TitelReassessing the Balanced Development of Compulsory Education
QuelleIn: Frontiers of Education in China, 7 (2012) 2, (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1673-341X
DOI10.3868/s110-001-012-0015-6
SchlagwörterForeign Countries; Compulsory Education; Educational Development; Educational Change; China
AbstractThe balanced development of compulsory education has been given due and lengthy coverage in the "Outline of China's National Plan for Medium and Long-Term Education Reform and Development (2010-2020)" which, to some extent, reflects the needs of our time and the demands of the general public. However, detailed analyses reveal that many aspects remain to be improved. The authors hold that the balanced development of compulsory education should be people-oriented and a fundamental right of modern citizens. The paper makes a preliminary research on the question of balance in compulsory education, discussing participants, potential to achieve balance, and how to evaluate the ongoing development towards balance. (As Provided).
AnmerkungenBRILL. 153 Milk Street 6th Floor, Boston, MA 02109. Tel: 617-263-2323; Fax: 617-263-2324; e-mail: cs@brillusa.com; Web site: http://www.brill.nl/publications/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers of Education in China" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: