Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSvihla, Vanessa; Linn, Marcia C.
TitelA Design-Based Approach to Fostering Understanding of Global Climate Change
QuelleIn: International Journal of Science Education, 34 (2012) 5, S.651-676 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
DOI10.1080/09500693.2011.597453
SchlagwörterClimate; Evidence; Science Instruction; Middle School Students; Teaching Methods; Energy; Decision Making; Scientific Concepts; Inquiry
AbstractTo prepare students to make informed decisions and gain coherent understanding about global climate change, we tested and refined a middle school inquiry unit that featured interactive visualizations. Based on evidence from student pre-test responses, we increased emphasis on energy transfer and transformation. The first iteration improved comprehension of the visualizations resulting in better understanding of energy transfer (n = 67). The second iteration improved understanding of energy transformation (n = 109) by adding pivotal cases, reducing deceptive clarity, and emphasizing distinguishing of ideas. Focusing student investigations in the second version allowed students to make more normative, personally relevant decisions related to their energy use. These iterative refinements reflected knowledge integration principles and offer guidance for designers of inquiry units. (Contains 6 tables and 13 figures.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: