Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHayhoe, Ruth
TitelA Bridge Too Far? Comparative Reflections on St. Paul and Confucius
QuelleIn: Frontiers of Education in China, 7 (2012) 3, S.338-346 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1673-341X
SchlagwörterStellungnahme; Foreign Countries; Confucianism; Christianity; Comparative Analysis; Teachers; Beliefs; Death; China
AbstractThis paper is a personal reflection on a lifetime experience of bridging the values and ideas of two distinctive faith traditions: the Christian and the Confucian. The author has chosen to focus on the lives and beliefs of two great teachers: St. Paul in Europe of the first century CE and Confucius in China of the 5th century BCE First the context in which they lived their lives is sketched out and then their core messages are abstracted from the texts they left behind and juxtaposed. Of particular interest is the way in which they viewed the end of life, given the fact that neither could have known the enormous influence their teachings were to have on future generations. (As Provided).
AnmerkungenBRILL. 153 Milk Street 6th Floor, Boston, MA 02109. Tel: 617-263-2323; Fax: 617-263-2324; e-mail: cs@brillusa.com; Web site: http://www.brill.nl/publications/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers of Education in China" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: