Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHood, Tracy
TitelA New Direction: How a Compass Pointed the Way to Clearing Up an Attractive Misconception
QuelleIn: Physics Teacher, 50 (2012) 7, S.398-399 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.4752040
SchlagwörterHigh School Students; Misconceptions; Magnets; Demonstrations (Educational); Physics; Science Instruction; Secondary School Science; Advanced Placement Programs
AbstractAsk a typical high school student to draw a picture of how a bar magnet works and most of the drawings produced will show a "+" and "-" sign at the two ends. Some students will write "N" and "S." If you then ask some follow-up questions, they will often resort to talking about "charges" being responsible for the magnetism. For several years, I have tried to tackle this prevalent misconception and guide students toward a more sophisticated model of domains, with at least one unexpected outcome along the way. This year, my AP Physics B class helped me develop a simple demonstration that may convince some students that charges are not in charge of magnetism. (Contains 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: