Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobinson, Ann
TitelPsychological Science, Talent Development, and Educational Advocacy: Lost in Translation?
QuelleIn: Gifted Child Quarterly, 56 (2012) 4, S.202-205 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0016-9862
DOI10.1177/0016986212456077
SchlagwörterGifted; Talent Development; Resource Allocation; Psychology; Advocacy; Children; Youth; Adolescents
AbstractThe talent development approach to the conceptualization of giftedness has historical precedent in the field. Examples of large-scale and longitudinal research studies from previous decades guided by the talent development approach are provided as illustrations. The implications of focusing on domain-specific talents in academics, the arts and sport, their individual patterns of development, and the use of eminence as a goal for programs and services in gifted education are discussed. The importance of linking theoretical debates and research with the realities of policies, resource allocation, and advocacy is emphasized. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: