Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSullivan, Patricia
TitelInspecting Shadows of Past Classroom Practices: A Search for Students' Voices
QuelleIn: College Composition and Communication, 63 (2012) 3, S.365-386 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-096X
SchlagwörterTextbooks; English (Second Language); Teaching Methods; Writing (Composition); College Students; Classroom Environment; Educational Practices; Writing Instruction; Higher Education; High Schools; Discourse Analysis; Revision (Written Composition); High School Students; Texas
AbstractOur pedagogical histories lean on textbooks, institutional records, and the words of famous teachers. Students rarely appear in situ. Here, the voices of two very different Progressive Era students cast spotlights on the shadows of long-ago classroom practices--offering a liveliness that is difficult to recover, but worth seeking. (Contains 5 notes and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Composition and Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: