Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuke, Daniel L.
TitelTinkering and Turnarounds: Understanding the Contemporary Campaign to Improve Low-Performing Schools
QuelleIn: Journal of Education for Students Placed at Risk, 17 (2012) 1-2, S.9-24 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-4669
DOI10.1080/10824669.2012.636696
SchlagwörterSchool Turnaround; Educational Legislation; Federal Legislation; Educational Change; Elementary Secondary Education; Accountability; Educational Indicators; Federal Programs; Disadvantaged Schools; School Effectiveness; Academic Achievement; Teacher Effectiveness; School Closing
AbstractAn unprecedented amount of attention in recent years has been focused on turning around low-performing schools. Drawing on insights from Tyack and Cuban's (1995) "Tinkering Toward Utopia," the article analyzes the forces behind the school turnaround phenomenon and how they have evolved since passage of the No Child Left Behind Act. The article concludes by considering whether turnaround efforts represent the kind of reforms that Tyack and Cuban characterized as tinkering. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Students Placed at Risk" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: