Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXiong, Tao; Qian, Yamin
TitelIdeologies of English in a Chinese High School EFL Textbook: A Critical Discourse Analysis
QuelleIn: Asia Pacific Journal of Education, 32 (2012) 1, S.75-92 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0218-8791
DOI10.1080/02188791.2012.655239
SchlagwörterEnglish (Second Language); Second Language Learning; Curriculum Development; Sociolinguistics; Textbooks; Grammar; Language Role; Ideology; Discourse Analysis; Foreign Countries; Research Methodology; Diachronic Linguistics; Content Analysis; China
AbstractIn this article we examine ideologies of English in present-day China with a special focus on textbook discourse. The research framework is informed by critical theories on language and education. Critical discourse analysis is applied as a methodological approach characterized by a socially committed attitude in the explanation and interpretation of text. The study finds evidence of: (a) a selective representation of the history of English, (b) shallow sociolinguistic explanations, and (c) grammatical prescriptivism. These issues attest to the Anglo-centric language ideologies assuming the sociolinguistic "neutrality" and grammatical "uniformity" of English. In response, we argue for a multicultural and cosmopolitan perspective on curriculum development marked by an intercultural understanding of both the global and the local. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia Pacific Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: