Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarter, Mark; Stephenson, Jennifer; Strnadova, Iva
TitelAgreeing to Agree: A Response to Dempsey's Commentary on the Reported Prevalence by Australian Special Educators of Evidence-Based Instructional Practices
QuelleIn: Australasian Journal of Special Education, 35 (2011) 2, S.226-229 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1030-0112
DOI10.1375/ajse.35.2.226
SchlagwörterStellungnahme; Evidence; Special Education Teachers; Teaching Methods; Educational Practices; Criticism; Foreign Countries; Australia
AbstractDempsey has provided a commentary on our study (Carter, Stephenson, & Strnadova, 2011) examining the reported rates of use of instructional practices by Australian special educators. Examining this commentary, it is evident that on many issues we are on the same page and agree on many of the fundamental conclusions to be drawn from the study. Nevertheless, Dempsey did express concern regarding several aspects of the reporting of the study, which were suggested to have the "potential to mislead" readers. In essence, these criticisms revolve around four substantive points and these will each be addressed. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Academic Press. 32 Jeays Street, Bowen Hills, Queensland 4500, Australia. Tel: +61-7-3257-1176; Fax: +61-7-3253-5908; e-mail: aap@australianacademicpress.com.au; Web site: http://www.australianacademicpress.com.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australasian Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: