Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHong, Wu
TitelA Critique of Today's Angry Youth
QuelleIn: Chinese Education and Society, 44 (2011) 2-3, S.104-109 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1061-1932
DOI10.2753/CED1061-1932440208
SchlagwörterExpertise; Foreign Countries; Youth; Patriotism; Internet; Criticism; Psychological Patterns; Self Control; China
AbstractThere is a set of people in China's cyberspace today that is called "angry youth." Angry youth, to put it nicely, are young people who are angry about something. Young people are often angry. As they enter society, they find innumerable obstacles in their way, such as, experts and specialists, rules and regulations, seniority and orders of precedence, and either because they know nothing or know everything, young people get angry and attempt to break down these obstacles. And as they do so, they look for reasons other than their anger to justify their behavior. This article examines the various social causes for the rise of the "Angry Youth" phenomenon, focusing particularly on the Internet. The author very clearly sees this phenomenon in very negative terms. (ERIC).
AnmerkungenM. E. Sharpe, Inc. 80 Business Park Drive, Armonk, NY 10504. Tel: 800-541-6563; Fax: 914-273-2106; e-mail: info@mesharpe.com; Web site: http://www.mesharpe.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chinese Education and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: