Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMesman, Glenn R.; Kibby, Michelle Y.
TitelAn Examination of Multiple Predictors of Orthographic Functioning
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 44 (2011) 1, S.50-62 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2194
DOI10.1177/0022219410371675
SchlagwörterReading Difficulties; Phonological Awareness; Vocabulary Development; Reading Ability; Predictor Variables; Children; Regression (Statistics); Heterogeneous Grouping; Memory; Spelling; Visual Discrimination; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Dyslexia; Intelligence Quotient; Orthographic Symbols; Tests; Illinois; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractThe purpose of this study was to compare three variables in terms of how well they predict orthographic functioning. To this end, the authors examined the relative contributions of rapid automatic naming, exposure to print, and visual processing to a composite measure of orthographic functioning in a heterogeneous group of 8- to 12-year-old children. Hierarchical regression analyses revealed that rapid naming, exposure to print, and visual processing were each predictive of orthographic functioning when controlling for the other variables as well as vocabulary knowledge and phonological awareness. Thus, it appears that both linguistic and visual abilities are related to orthographic functioning. (Contains 4 tables.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: