Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldader, Jeffrey D.; Choi, Seulah
TitelAn Inexpensive Cosmic Ray Detector for the Classroom
QuelleIn: Physics Teacher, 48 (2010) 9, S.594-597 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.3517025
SchlagwörterScience Instruction; Physics; Secondary School Science; High Schools; Science Activities; Measurement Equipment; Molecular Structure; Teaching Methods
AbstractFinding ways to demonstrate--in a high school classroom--that subatomic particles from space produce other particles capable of reaching the Earth's surface is not a trivial task. In this paper, we describe a Geiger-Muller tube-based cosmic ray coincidence detector we produced at a total cost of less than $200, using two tubes purchased used online; if the tubes were purchased new, the total cost would be about $325. Our detector is able to produce unambiguous CR detections in just 1000 total seconds of data collection. Furthermore, it is small and easily manipulated, allowing us to easily demonstrate the relationship between cosmic ray flux and the zenith angle. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: