Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEaston-Brooks, Donald; Davis, Alan
TitelWealth, Traditional Socioeconomic Indicators, and The Achievement Debt
QuelleIn: Journal of Negro Education, 76 (2007) 4, S.530-541 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAfrican American Students; Advantaged; Socioeconomic Status; Academic Achievement; Parent Background; Educational Attainment; Prediction; Outcomes of Education; White Students; High School Students; Employment Level
AbstractThis study examined whether socioeconomic indicators including wealth, parents' education, parents' occupation, and parents' income predicted the academic outcomes of African Americans and European Americans differently. Using a sample of 1,302 African American and 6,362 European American public high school students drawn from the first- and second year follow-up of the National Educational Longitudinal Study of 1988, the study found that socioeconomic status (SES) accounted for significant variance in the academic achievement of African American students, and that wealth explained variance for students of both ethnicities beyond what was explained by SES alone. Wealth accounts for greater variance in outcomes of African American students than of European American students. (Contains 3 tables.) (As Provided).
AnmerkungenHoward University School of Education. 2900 Van Ness Street NW, Washington, DC 20008. Tel: 202-806-8120; Fax: 202-806-8434; e-mail: journalnegroed@gmail.com; Web site: http://www.journalnegroed.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: