Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFeldman, Bernard J.
TitelAn Introduction to Solar Cells
QuelleIn: Physics Teacher, 48 (2010) 5, S.306-308 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.3393060
SchlagwörterPhysics; Energy; Science Activities; Science Instruction; Conservation (Environment); Secondary School Science; College Science; High Schools; Energy Conservation; Natural Resources
AbstractMost likely, solar cells will play a significant role in this country's strategy to address the two interrelated issues of global warming and dependence on imported oil. The purpose of this paper is to present an explanation of how solar cells work at an introductory high school, college, or university physics course level. The treatment presented here will be qualitative and somewhat simplified, in order to reach the desired audience; references are provided for a more detailed and mathematically sophisticated treatment. It is hoped that this paper will, in a small way, motivate students to learn more about this technology, so critical to the energy and environmental future of this country. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: