Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRutkowski, Leslie; Rutkowski, David
TitelGetting It "Better": The Importance of Improving Background Questionnaires in International Large-Scale Assessment
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 42 (2010) 3, S.411-430 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterMeasures (Individuals); Data Collection; Questionnaires; Academic Achievement; Context Effect; Reliability; Student Evaluation; Mathematics Achievement; Science Achievement; Reading Achievement; Foreign Countries; Achievement Tests; Comparative Analysis; Program for International Student Assessment
AbstractIn addition to collecting achievement data, international large-scale assessment programmes gather auxiliary information from students and schools regarding the context of teaching and learning. In an effort to clarify some of the opacity surrounding international large-scale assessment programmes and the potential problems associated with less than optimal background questionnaires, this paper outlines how auxiliary student background data influence the black box of achievement score construction. This discussion is supplemented with a number of empirical examples that point to possible threats to accurate achievement estimation, including missing data treatment, poor scale reliability, and questionnaire respondents' misunderstanding or inaccurate answers to the questions. (Contains 4 tables, 2 figures and 6 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: