Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Cheryl Hogue
Titel"Diving in Deeper": Bringing Basic Writers' Thinking to the Surface
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 53 (2010) 8, S.668-676 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1598/JAAL.53.8.5
SchlagwörterCollege Instruction; Critical Thinking; Writing Instruction; Thinking Skills; College Students; Skill Development
AbstractThis essay examines the problem of defining critical thinking and demonstrates how critical thinking is less a determinable process or set of procedures than a constellation of attitudes, habits of mind, role relations, and participation motives. It demonstrates further why college instruction in critical thinking in composition classes--particularly for basic writers--needs to be focused not on a set of discrete skills for thinking but on helping students to take on the roles and identities of persons who are critical thinkers. It then presents and unpacks the paradoxical fact that basic writers among all college students are often the ones who in their courses must, out of necessity, exercise the highest levels of critical thinking. It concludes with two student samples that show students' thinking about their thinking. (Contains 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: