Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenshon, Suzanna E.
TitelExplorations in Creativity: An Interview with Mark Runco
QuelleIn: Roeper Review, 32 (2010) 1, S.2-4 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
SchlagwörterCreativity; Gifted; Interviews; Work Experience; Role Perception; Educational Theories; Administrator Role; Investigations; Scholarship; Profiles; Vocational Interests
AbstractMark Runco is the Torrance Professor of Creative Studies and Gifted Education at the University of Georgia. He is also the Director of the Torrance Center, and is the founder and editor of the "Creativity Research Journal." His other editorial work includes the "Creativity" book series and the "Encyclopedia of Creativity." This article presents an interview with Runco in which he discusses how he became interested in creativity, his current theory about the creative process, his past work experiences and leadership roles, and the scholarly investigations that he expects to be engaged in over the next few years. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: