Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimpson, Donald
TitelBeing Professional? Conceptualising Early Years Professionalism in England
QuelleIn: European Early Childhood Education Research Journal, 18 (2010) 1, S.5-14 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-293X
SchlagwörterForeign Countries; Early Childhood Education; Preschool Teachers; Qualitative Research; Professional Personnel; Professional Development; Standards; Empowerment; United Kingdom (England)
AbstractThis paper is a contribution to the discussion on early years professionalism and reports findings from a qualitative research project that tracked a small number of early years professionals who were among the first in England to acquire this new status early in 2007. Drawing on interview data, the paper highlights shortfalls in perspectives developed to date explaining professionalism in the early years and an alternative perspective with a more precise concept of agency is developed with it is claimed greater explanatory power. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Early Childhood Education Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: