Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTremblay, Carol Horton; Tremblay, Victor J.
TitelThe Neglect of Monotone Comparative Statics Methods
QuelleIn: Journal of Economic Education, 41 (2010) 2, S.177-193 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0485
SchlagwörterGame Theory; Textbooks; Economics Education; Policy Analysis; Mathematics; College Curriculum; Predictive Measurement; Educational Trends; Change; Economic Impact; Teaching Methods; Comparative Analysis; Mathematics Education; Measurement Techniques
AbstractMonotone methods enable comparative static analysis without the restrictive assumptions of the implicit-function theorem. Ease of use and flexibility in solving comparative static and game-theory problems have made monotone methods popular in the economics literature and in graduate courses, but they are still absent from undergraduate mathematical economics courses and textbooks. In this article, the authors illustrate the generality of monotone comparative statics relative to the implicit function approach. For example, to sign the effect of a discrete policy shift on a choice variable, the marginal returns will increase with the policy parameter. They also apply monotone methods in game theory settings. As mathematical economics courses and majors gain popularity, incorporating monotone methods into curriculum and textbooks would provide a modern treatment of comparative static analysis. (Contains 8 figures and 23 notes.) (As Provided).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Economic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: