Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLane, Jennifer
TitelThe Digital Divide: Are Our Girls Falling through the Gap?
QuelleIn: Australian Educational Computing, 20 (2005) 2, S.11-15 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0816-9020
SchlagwörterEducational Strategies; Females; Brain; Foreign Countries; Secondary Schools; Cognitive Processes; Information Technology; Student Attitudes; Teaching Methods; Australia
AbstractThe comprehensive Girls Tech study undertaken recently by Rutgers University (The World-BankDouglass, 2004) supports the findings of a number of previous studies (Newmarch, 2000; Scott, 1998; Smith, 2005; Walker, 2002) which indicate that some females still view technology as a threatening part of male culture. There is concern about the low percentage of female learners engaging in technology-based courses at a secondary school levels (Comber, 1997; Hough, 2004; Wilcox, 1996). This paper is a search of current literature on brain research and gender based learning. The literature reports that some females prefer specific styles of pedagogy to suit their cognitive processing preferences. Ranges of instructional strategies are discussed to develop a pedagogy that engages girls in technology-based classes. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Council for Computers in Education. P.O. Box 1255, Belconnen, ACT 2616, Australia. Tel: +61-3-9349-3733; Fax: +61-3-9349-5356; Web site: http://www.acce.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Educational Computing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: