Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVerschaffel, Lieven; Luwel, Koen; Torbeyns, Joke; Van Dooren, Wim
TitelConceptualizing, Investigating, and Enhancing Adaptive Expertise in Elementary Mathematics Education
QuelleIn: European Journal of Psychology of Education, 24 (2009) 3, S.335-359 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-2928
SchlagwörterMathematics Education; Elementary School Mathematics; Arithmetic; Expertise; Student Adjustment; Methods; Problem Solving
AbstractSome years ago, Hatano differentiated between routine and adaptive expertise and made a strong plea for the development and implementation of learning environments that aim at the latter type of expertise and not just the former. In this contribution we reflect on one aspect of adaptivity, namely the adaptive use of solution strategies in elementary school arithmetic. In the first part of this article we give some conceptual and methodological reflections on the adaptivity issue. More specifically, we critically review definitions and operationalisations of strategy adaptivity that only take into account task and subject characteristics and we argue for a concept and an approach that also involve the sociocultural context. The second part comprises some educational considerations with respect to the questions why, when, for whom, and how to strive for adaptive expertise in elementary mathematics education. (Contains 9 notes.) (As Provided).
AnmerkungenInstituto Superior de Psicologia Aplicada. Rua Jardim do Tabaco, 34, Lisboa 1149-041, Portugal. Tel: +351-21-881-1700; Fax: +351-21-886-0954; Web site: http://www.ispa.pt/ISPA/vEN/Public
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Psychology of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: