Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFan, Bo-nai; Lai, Xiong-xiang
TitelA Study on the Rate of Contribution of Education Investment to the Economic Growth in China
QuelleIn: Frontiers of Education in China, 1 (2006) 4, S.521-532 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1673-341X
DOI10.1007/s11516-006-0027-y
SchlagwörterEconomic Progress; Educational Finance; Foreign Countries; Economic Development; Correlation; Statistical Analysis; Regression (Statistics); Outcomes of Education; China
AbstractThere is an evident bi-directional causality relationship between education investment and economic growth based on an analysis of statistics from 1952 to 2003 released by the State Statistics Bureau. A generalized difference regression model is set up to investigate the relationship between the two. Studies show that the rate of contribution of education investment to economic growth was 24.4 percent from 1952 to 2003. Further examination indicates that after the market-oriented economy restructuring, this rate increased by a wide margin of 7 percent, from 22.8 percent to 29.7 percent. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers of Education in China" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: