Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLukes, Marguerite M.
Titel"We Thought They Had Forgotten Us": Research, Policy, and Practice in the Education of Latino Immigrant Adults
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 8 (2009) 2, S.161-172 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
SchlagwörterEducational Practices; Bilingual Education; Misconceptions; English (Second Language); Second Language Learning; Second Language Instruction; Native Language Instruction; Immigrants; Language Attitudes; English Only Movement; Educational Policy; Adult Literacy; Adult Education
AbstractThis article discusses English-only policies as they relate to second language teaching for children and adults; explores popular perceptions and misconceptions about learning English; and discusses types of programs best suited for different students, depending on educational background. Examples from research and practice highlight the value of native language instruction in low-literate adults' acquisition of English, using a survey of the literature on English language acquisition and native language literacy. Links are made to current federal education policies with examples from practice. Programmatic use of English-only instruction is contrasted with bilingual and native language instruction. (Contains 4 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: