Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVlachou, Anastasia
TitelRole of Special/Support Teachers in Greek Primary Schools: A Counterproductive Effect of "Inclusion" Practices
QuelleIn: International Journal of Inclusive Education, 10 (2006) 1, S.39-58 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1360-3116
SchlagwörterInclusive Schools; Foreign Countries; Role; Special Needs Students; Educational Practices; Special Education Teachers; Elementary School Teachers; Cooperation; Scheduling; Greece
AbstractPull-out programmes, resource, and/or support rooms and services have played a vital role in either hindering or promoting the implementation of more inclusive practices in school communities. In Greece there is a strong assumption that support rooms and part-time withdrawal are the most effective ways of promoting the educational and social inclusion of children defined as having special needs. It is this assumption that the present analysis intends to challenge through the exploration of the way special teachers of primary education, who work in support rooms, perceive and interpret their role(s) and duties. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Inclusive Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: