Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ramadas, Jayashree |
---|---|
Titel | Visual and Spatial Modes in Science Learning |
Quelle | In: International Journal of Science Education, 31 (2009) 3, S.301-318 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0950-0693 |
Schlagwörter | Scientific Literacy; Developmental Psychology; Cognitive Psychology; Science Education; Spatial Ability; Thinking Skills; Creativity; Visualization; Visual Perception; Models; Imagery; Memory; Communication Strategies; Cognitive Processes; Transformative Learning; Freehand Drawing Entwicklungspsychologie; Kognitive Psychologie; Naturwissenschaftliche Bildung; Räumliches Vorstellungsvermögen; Denkfähigkeit; Kreativität; Visualisation; Visualisierung; Visuelle Wahrnehmung; Analogiemodell; Metaphorik; Gedächtnis; Kommunikationsstrategie; Cognitive process; Kognitiver Prozess; Pädagogische Transformation; Drawing; Zeichnen |
Abstract | This paper surveys some major trends from research on visual and spatial thinking coming from cognitive science, developmental psychology, science literacy, and science studies. It explores the role of visualisation in creativity, in building mental models, and in the communication of scientific ideas, in order to place these findings in the context of science education research and practice. (As Provided). |
Anmerkungen | Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2017/4/10 |