Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLapsley, Daniel K.; Hill, Patrick L.
TitelOn Dual Processing and Heuristic Approaches to Moral Cognition
QuelleIn: Journal of Moral Education, 37 (2008) 3, S.313-332 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7240
SchlagwörterHeuristics; Educational Practices; Moral Development; Schemata (Cognition); Moral Values; Models; Ethics; Teaching Methods; Ethical Instruction
AbstractWe examine the implications of dual-processing theories of cognition for the moral domain, with particular emphasis upon "System 1" theories: the Social Intuitionist Model (Haidt), moral heuristics (Sunstein), fast-and-frugal moral heuristics (Gigerenzer), schema accessibility (Lapsley & Narvaez) and moral expertise (Narvaez). We argue that these theories differ from each other in important ways and should be carefully distinguished. We examine these theories in the light of the "Berkowitz Rule" with respect to educational practice and conclude with some thoughts about the implications of this work for resetting the boundary between ethical theory and moral psychology. (Contains 2 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Moral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: