Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlauda, Susan Lutz; Guthrie, John T.
TitelRelationships of Three Components of Reading Fluency to Reading Comprehension
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 100 (2008) 2, S.310-321 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
DOI10.1037/0022-0663.100.2.310
SchlagwörterReading Comprehension; Reading Fluency; Word Recognition; Reading Ability; Grade 5; Cognitive Processes; Syntax; Reading Tests; Reading Skills; Correlation
AbstractThis study examined the relationships of 3 levels of reading fluency--the individual word, the syntactic unit, and the whole passage--to reading comprehension among 278 5th graders heterogeneous in reading ability. Hierarchical regression analyses revealed that reading fluency at each level related uniquely to performance on a standardized reading comprehension test in a model including inferencing skill and background knowledge. The study supports an automaticity effect for word recognition speed and an automaticity-like effect related to syntactic processing skill. In addition, hierarchical regressions using longitudinal data suggest that fluency and reading comprehension have a bidirectional relationship. The discussion emphasizes the theoretical expansion of reading fluency to 3 levels of cognitive processes and the relations of these processes to reading comprehension. (Contains 7 tables.) (Author).
AnmerkungenAmerican Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002-4242. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: order@apa.org; Web site: http://www.apa.org/publications
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: