Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBenton, Michael; Benton, Peter
TitelForty Years on: Touchstones Now
QuelleIn: Children's Literature in Education, 39 (2008) 2, S.135-140 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-6713
DOI10.1007/s10583-008-9063-y
SchlagwörterAnthologies; Poetry; Childrens Literature; Politics of Education; Social Influences; Foreign Countries; United Kingdom
AbstractThe "Touchstones" series of poetry anthologies was first published in the UK between 1968 and 1972 in five volumes. Over a million copies and three revisions later, "Touchstones Now 11-14" appeared in the summer of 2008. Few, if any, books for the classroom can claim such longevity. In this article, the compilers of the anthologies, Michael and Peter Benton, look back over the 40 years of the series' life. They reflect upon the principles which have guided their choices; and the social and political pressures, often exerted by governments, which they have confronted in their attempt to help school students become enthusiastic, committed and discriminating readers of poetry. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children's Literature in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: