Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, Bryan
TitelWeb 2.0 and Emergent Multiliteracies
QuelleIn: Theory Into Practice, 47 (2008) 2, S.150-160 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
SchlagwörterIntellectual Property; Educational Technology; Visual Environment; Social Networks; Learning Processes; Computer System Design; Internet; Technology Integration; Models; Computer Uses in Education; Information Technology; Educational Trends; Web Sites; Computer Mediated Communication; Classification; Educational Change; Privacy; Media Literacy; Electronic Publishing; Participation; Hypermedia; Computers; Games; Computer Simulation; Metadata; Instructional Design; Computer Software
AbstractStudents are, increasingly, digital content producers, and participate extensively in evolving online social networks. The emergence of the former represents subtle changes in students' experience of images, audience, copyright, ownership of learning, and technology. Experiencing the latter places students in an awkward position in terms of pre-Web conceptions of social space, and especially concerning privacy and expression in a highly visual environment. This article considers how pedagogies confront emergent Web 2.0 habits, and situates them in the context of other architectures to represent very different models for information architecture, intellectual property, software development, gaming, and learning. (Contains 6 figures and 16 notes.) (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals/default.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory Into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: