Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeddie, Amanda
TitelOn Leadership and Fitting in: Dominant Understandings of Masculinities within an Early Primary Peer Group
QuelleIn: Australian Educational Researcher, 30 (2003) 1, S.83-100 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0311-6999
SchlagwörterStellungnahme; Peer Groups; Males; Masculinity; Student Behavior; Elementary School Students; Peer Relationship; Group Dynamics; Socialization; Power Structure; Foreign Countries; Gender Issues; Violence; Teacher Role; Administrator Role; Australia
AbstractThis paper argues the importance of examining the collective dimension of masculinities in the early school years through a description of a study into children's (young males') peer group relations. Specifically, the paper attends to the significance of the peer group in shaping behaviour, and in particular exaggerated "masculine" behaviours, and illuminates the inadequacies of conventional teacher practices that individualise and pathologise group behaviours. The nature and dynamics of the peer group and the way these dynamics interact to form particular understandings of masculinity are illuminated through a snapshot of the study's data, presented as a narrative. Drawing on elements of group socialisation theory, within a post-structural foregrounding of socio-political relations of power, the contextuality and contingency of the young males' peer group behaviours are interpreted. (Author).
AnmerkungenAustralian Association for Research in Education (AARE). P.O. Box 71, Coldstream, Victoria 3770, Australia. Tel: +61-0359-649-031; Fax: +61-0359-649-586; e-mail: aare@aare.edu.au; Web site: http://www.aare.edu.au/aer/contents.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: