Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGenesee, Fred
TitelFrench Immersion and At-Risk Students: A Review of Research Evidence
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 63 (2007) 5, S.655-687 (33 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0008-4506
DOI10.3138/cmlr.63.5.655
SchlagwörterImmersion Programs; High Risk Students; Language Aptitude; French; Educational Policy; Academic Ability; Special Needs Students; Second Language Instruction; Instructional Effectiveness
AbstractThis report reviews results of research on the outcomes of French immersion students with special educational needs related to low levels of general academic ability and low levels of first language ability (and possibly impairment), as well as those of students with difficulty or who are at risk for difficulty in learning to read. Studies of the effectiveness of interventions for such students are also reviewed and analyzed. The report ends with suggestions for future research and educational policy. (Author).
AnmerkungenUniversity of Toronto Press. 5201 Dufferin Street, Toronto, ON M3H 5T8, Canada. Tel: 416-667-7810; Fax: 800-221-9985; Fax: 416-667-7881; e-mail: journals@utpress.utoronco.ca; Web site: http://www.utpjournals.com/cmlr/cmlr.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Modern Language Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: