Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHinchman, Kathleen A.; Alvermann, Donna E.; Boyd, Fenice B.; Brozo, William G.; Vacca, Richard T.
TitelSupporting Older Students' In- and Out-of-School Literacies
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 47 (2004) 4, S.304-310 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
SchlagwörterReading Instruction; Literacy; Reading Skills; Reading Motivation; Competence; Preadolescents; Teaching Methods; Internet; Recreational Reading
AbstractThis article provides an overview of research about how teachers, parents, and others can help young people develop literacy practices for success in school and life beyond school. The authors, members of the International Reading Association's Commission on Adolescent Literacy, present the results of its review of the literature in the form of the following instructional implications: (1) perceptions of competence; (2) personal connections; (3) participatory approaches; (4) knowing how to find information; and (5) embedded strategies. (ERIC).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: